Læserbrev: THY – Vild Vildere Vildest

Af Kirsten Strandgaard

Det er VILDT at se sine drømme imødekommet. Enhedslisten arbejder i disse dage på en opfordring til Thisted Kommune om at undersøge mulighederne for at være med i Miljøministeriets konkurrence om at være den Vildeste kommune.

Det er endnu VILDERE i Nordjyske søndag d. 14.2.2021 at kunne se formanden for Klima- Miljø og Teknikudvalget, Esben Oddershede udtale: ”Måske vi alle skal til at være mere tolerante, det vil skabe større diversitet.” Han udtaler også til avisen, at vi ikke skal blive sure over lidt frø fra den vilde flora i vores haver. Det er flotte udtalelser, som jeg oprigtigt beundrer ham for og som lover godt for fremtiden. Formanden går endnu videre, og ønsker også begrænsning i brug af kemi. Man bliver så fuld optimisme.

Aller VILDEST vil det dog være, den dag vi sammen kan fejre, at Thisted kommune er med i konkurrencen om at udbygge den biodiversitet vi allerede har i kommunen. Oddershede vil ikke prale, siger han til avisen, men det kan han nu godt. Vi er en naturkommune, og han mener vi kan blive bedre. Vi er mange der vil støtte det arbejde.